Při prvním setkání důkladně prohlížíme zevnějšek vozu. Octavia vyrobená v roce 2006 je na první pohled v zachovalém stavu. Karoserie vozu není nikde vážněji narušena, pouze na pravé straně je viditelný škrábanec, jinak žádné patrné stopy po nehodě nebo náznacích koroze. Sváry mají všude stejnoměrný tvar. Vůz patřící do kategorie nižší střední třídy dostal robustnější rozměry, které ihned udělali z vozu fešáka s kapkou respektu. Líbivá je přední žebrovaná stříbrně orámovaná maska chladiče, řešená do lichoběžníkového tvaru. Přední světla mají novou konstrukci, jsou větší a sahají více do boků. Nevhodně řešené je umístění mlhovek do spodní části nárazníku. Například neopatrné parkování může znamenat jejich zničení. Do zpětných zrcátek výrobce umístil ukazatele směru. Záď vozu je robustnější, světla mají zdařilý design, jsou větší, širší a zasahují až do boků.
Interiér působí velice příjemně, ale daleko příjemněji mi bylo, když jsem se posadil do pohodlné sedačky, jež poskytuje výbornou oporu zad a je tvarovaná přesně tak, abyste při jízdě zatáčkou neměli tendenci sklouzávat. Navíc si jí můžete přizpůsobit dle vašich požadavků - dopředu nebo dozadu a stejným způsobem si upravit i oporu zad. Palubní přístrojová deska je vyrobená z plastů. Má zachovalý stav bez škrábanců, její podsvícení je modré. Čtyřramenný nastavitelný volant dobře sedne do rukou. Vlevo pod ním se nachází ovládací páka směrových světel s funkcí přepínání dálkových a tlumených světel. Na opačné straně je ovladač pro zapínání stěračů a tlačítko ke zjišťování stavu paliva, ujetých kilometrů, celkových ujetých kilometrů, průměrné spotřeby a aktuální spotřeby. Toto vše uvidíte na malém displeji na přístrojovce před vámi, kde ještě najdete otáčkoměr, ukazatel teploty vody, palivoměr a rychloměr. Vpravo na středové konzoli se v horní části nachází uzavíratelná odkládací schránka, pod ní jsou dva výdechy klimatizace, mezi kterými je výstražné tlačítko pro všechna směrová světla. Dále tam najdete autorádio s CD, klimatizaci, tlačítko pro vypnutí systému ASR nebo airbagu. Celý středový panel končí v dolní části další uzavíratelnou odkládací schránkou i s popelníkem. Uzamykatelná řadicí páka je posazena o něco výš, čímž je dosaženo dobré manipulace. Za ní se nachází tlačítko zámku všech dveří, zapalovač a odkládací boxy na pití. Velkou schránku určenou například na automapu, doklady k vozu apod. najdete na předním panelu u spolujezdce. Co do výbavy Octavia dále nabízí elektrické stahování oken, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, 4 airbagy a centrál na dálkové ovládání. Většina aut se potýká s nedostatkem prostoru uvnitř vozu. U Škody Octavie II tento problém nehrozí. Cestující vzadu můžou navíc při delším cestování využít možnost sklopení středového panelu, který rázem slouží jako opěrka. Základní objem zavazadlového prostoru činí 580 l, když sklopíte zadní sedadla, dostanete se na hodnotu 1620 l.
Dynamika motoru 1.9 TDI je víc než dobrá. Slušnej zátah je cítit od 1500 otáček a bez vadnutí se drží až do zhruba 3500 otáček. Pochvalu zaslouží tichý chod motoru, a to i při vyšších rychlostech. Klasické klapání naftových turbodieselových motorů ale nezmizelo. Spotřeba se dle slov majitelky pohybuje kolem 4,5l/100 km. Práce s pětistupňovou manuální převodovkou je bezproblémová. Řazení i podřazování jde lehce, plynule a přesně. Při hodnocení jízdních vlastností musíme říct, že Octavie působí nadmíru stabilně, nenechá se v zatáčkách nebo v přímém směru vyvést z míry ani při vyšších rychlostech. Přejíždění nerovností pohltí kvalitní tlumící prvky, vibrace se tak v žádném případě nedostávají až do kabiny vozu. Míra ovladatelnosti je díky posilovači řízení více než dobrá.
Vůz byl zakoupen v autobazaru za cenu 203 000 Kč jako nehavarovaný a tento status si drží dodnes. Ihned po koupi následovaly klasické kontroly a výměny rozvodů, řemene, oleje apod. To bylo jediné, co se do Octavie investovalo. Od té doby vše funguje jak má a není potřeba dalších investic.
Druhá generace Octavie je pro nás velkým překvapením. Je to vůz velice na úrovni, který splňuje ty nejlepší kvality i po stránce bezpečnosti. Není na něm takřka co vytknout. Jízdu v ní jsme si moc užili a otestovali, co se dalo. Škoda Octavia II 1.9 TDI rok výroby 2006 se v autobazarech prodává v průměru za 190 000 Kč.
Smlouva na prodej či koupi ojetého vozu
Co všechno by měla obsahovat kupní smlouva a na co se při prodeji ojetého vozu zaměřit?
Přepis auta na jiného majitele
Prodáváte auto a nevíte, co obnáší převod? Přinášíme detailní popis celého procesu, dozvíte se, jaké dokumenty připravit a kolik zaplatíte na poplatcích.
Odstoupení od kupní smlouvy na ojeté auto
Nejste spokojení se zakoupeným ojetým vozem? Poradíme, zda a za jakých podmínek můžete odstoupit od smlouvy.
Jak postupovat při poškození auta v servisu
Místo opravy poškozený vůz? I to se může stát. Poradíme, jak postupovat v případě, že vám autoservis poškodil váš vůz.
Zánik povinného ručení při změně vlastníka vozidla
Prodáváte či kupujete ojeté auto? Tak si hlavně pohlídejte odhlášení a přihlášení povinného určení. Vyhnete se tak možným komplikacím.
Zánik povinného ručení a havarijního pojištění
Kdy a za jakých podmínek končí povinné ručení či havarijní pojištění. Přečtěte si podrobný přehled možných situací, ať nejste zaskočeni.
Nejžádanější značky:
Audi |
BMW |
Citroën |
Fiat |
Ford |
Hyundai |
Mazda |
Opel |
Peugeot |
Renault |
Škoda |
Volkswagen
Online autobazar |
Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz