Redakční test Škoda Fabia II 1.4 Combi

30.4.2012  autor:  Redakce

Do redakčního testu jsme tentokrát zařadili známý tuzemský automobil, který se na první pohled neliší od těch ostatních. Zdání ale klame, jelikož náš testovaný kousek má řízení přizpůsobené vozíčkáři. Jedná se o Škodu Fabia II Combi o objemu 1.4 litru z roku 2007, s automatickým řazením a nadstandardní výbavou. Jak obstál v našem testu čtěte níže.

Fabie byla zakoupena u společnosti poskytující speciálně upravené automobily pro vozíčkáře. Od té doby se tachometr vyhoupl na hodnotu 160 000 kilometrů, lak nese místy celkem značné známky užívání, avšak jako celek Škoda působí velice elegantně a v černém provedení s litými koly téměř vyráží dech. Předek automobilu je krátký, kapota má charakteristické zakřivení a mezi kapkovitými světlomety se tyčí maska, kterou automobilka použila i u Škody Roomster.

První pohled do interiéru ustane na precizně vyvedené palubní desce s budíky se stříbrným lemováním. Výbava nabízí ABS, ESR, palubní počítač, tempomat, automatickou klimatizaci, rádio, asistenta při couvání automatické řazení a další vymoženosti. Sedačky nesou celkem jasné známky nepřetržitého užívání. Potažené kvalitním textilem béžové barvy připomínají kůži, avšak ona béžová se často ztrácí v zašedlých skvrnách špíny. Není divu, když velká část prostoru slouží převážně skladovacím účelům a v automobilu ojediněle jezdí více než dvě osoby najednou. Fabie disponuje sklopitelnými sedáky zadních sedaček. Majitel toho využívá pro skladování vozíku, který prostřednictvím zadních dveří umisťuje za sedadlo řidiče. Nelze si tak nevšimnout otlučeného prahu levých zadních dveří. Kufr nabízí dostatek místa pro běžné užívání, nicméně majitelovým potřebám je často nedostačující, znesnadňující ukládání větších zavazadel. Věci jako monolyže s velkou cestovní taškou hravě zvládne, avšak s handbikem (kolo s ručním šlapáním) nastává menší problém a je nutno zapojit logické myšlení. V případě, že byste ale chtěli kufr využít jako spací prostor, po sklopení sedaček vám nabídne téměř rovnou plochu, kde se pohodlně vyspí dvě osoby.

Pod kapotou Fabie bije již výše zmíněný šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 1.4 litru. Jeho průměrná spotřeba se pohybuje okolo 6.5 litru, ve měste 8.6 litru a na okresních silnicích pak 5.3 litru na 100 kilometrů. Jízda je díky pětistupňové automatické převodovce plynulá, řízení je pevné a v zatáčkách auto působí celkem jistě. Převodovka nabízí jízdu klasickou nebo sportovní, kdy se motor vytáčí to vyšších otáček a zajišťuje lepší akceleraci. Během testu si nešlo nevšimnout pozdější reakce plynu, přibližně 2 cm od jeho počáteční polohy. To zabraňuje náhodnému zavazení o plyn a ačkoliv je to zpočátku nezvyklé, po chvíli si toho řidič ani nevšimne. Velice zajímavou informací z provozu tohoto vozu je nízké opotřebení brzdových destiček. Majitel je poprvé vyměnil při najetých 140 000 kilometrech, přičemž běžně se vyměňují po ujetí 80 000 kilometrů. Tím důvodem je styl jízdy, kdy řidič často využívá tempomat a brzdí obezřetně. Jako celek působí Fabie velice elegantně a pohodlně. Pořizovací cena vozu byla 500 000 korun. Nyní Škodu Fabii II 1.4 Combi seženete okolo 190 000 Kč.

Redakční test Škoda Fabia II 1.4 Combi-
Redakční test Škoda Fabia II 1.4 Combi-
Redakční test Škoda Fabia II 1.4 Combi-
Redakční test Škoda Fabia II 1.4 Combi-
Redakční test Škoda Fabia II 1.4 Combi-

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

K článku zatím nebyl vložen žádný komentář.

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz