Příčiny, proč nenaskočil motor

28.11.2011  autor:  Lucie Osmanská

Důvodů, proč vám nenaskočil motor, může být celá řada. V zimním období vás může potrápit například zamrzlé palivo nebo třeba baterie. S jakými problémy se můžete setkat u benzinových a dieslových motorů se dozvíte níže (při koupi ojetého vozu byste měli věnovat náležitou kontrolu technickému stavu a také vědět, na co se zaměřit během testovací jízdy).

Hlavní příčiny:

1) baterie – její přebíjení i nedobíjení zkracuje její životnost (při koupi ojetého vozu je nutné se přesvědčit, jak je baterie stará a v jakém je stavu), jednou za rok až dva roky (závisí na počtu najetých kilometrů) byste měli vyndat baterii a zkontrolovat napětí a hladinu elektrolytu, která by měla sahat 3-5 mm nad desky, pokud bude třeba, dolijte ji destilovanou vodou (neplatí pro uzavřené autobaterie) a dejte dobít; jestliže má váš vůz novou baterii, měla by vydržet i silné mrazy, může se však stát, že bude zamrzlý startér, baterie bude tudíž více namáhána, což zapříčiní problémy se startováním; příčinou proč "klekla" mohou být v zimě krátké jízdy – v mrazech se naplno dobíjí až po půlhodinové jízdě; jestliže není vůz používán déle než dva týdny, doporučuje se baterii odpojit
2) zamrzlé palivo – pokud je v nekvalitních pohonných hmotách obsažena voda, může palivo zamrznout; v zimním období mohou mít tento problém především naftové motory, protože u nafty dochází spolu s mrazem k jejímu rosolovatění, jemuž však můžete zabránit přidáním nemrznoucích přísad do nafty, jakými jsou tzv. aditiva (přípravky proti rosolovatění nafty); u benzinových motorů se používají přípravky proti zamrzání vody v benzinu v palivovém systému
3) starý motorový olej – starý olej v diferenciálu může v mrazech značně tuhnout, pak diferenciál nepracuje jak má, je hlučnější a může docházet i k jeho zasekávání, to samozřejmě nepříznivě ovlivňuje jeho životnost
4) zamrznutí kapaliny v chladicí soustavě – při startování v nízkých teplotách jsou všechny kapaliny v autě zmrzlé, měli byste tedy motor nechat běžet na volnoběh minimálně 3-4 minuty

Rozdíl mezi benzinovými a dieslovými motory:

1) benzinové motory – pokud je baterie v pořádku, natankovali jste kvalitní benzin, na vině může být zapalování; dalším důvodem mohou být staré svíčky (životnost mívají 30 - 60 tisíc kilometrů) nebo ucpaný vzduchový filtr (z výfuku vychází černý kouř)
2) dieslové motory – je třeba zkontrolovat především palivový filtr (během zimního období by měli motoristé přidávat do paliva speciální chemické prostředky, které způsobí, že se voda v palivu lépe rozpustí a nezpůsobuje problémy ve formě ledových krystalků, které mohou ucpat palivový filtr) a baterii, když se motor točí ztuha, může být problém se startérem, stav motoru u dieselů se nejlépe pozná během mrazivého počasí, protože startování studeného motoru bývá náročnější a můžete tak snáze odhalit závady vozu; dalším důvodem nenastartování motoru mohou být žhavicí svíčky (pokud jsou špatné nebo nefungují, motor nenastartuje)
 

Příčiny, proč nenaskočil motor-000076-514.jpg

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

K článku zatím nebyl vložen žádný komentář.

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz