Jak nekoupit havarovaný automobil

6.9.2011  autor:  Redakce

Dovoz ojetých automobilů ze zahraničí je v dnešní době zcela normální záležitostí. Někteří kupující, aby ještě více ušetřili, si nechají dovézt vůz, který je bouraný, ovšem v tomto případě se vystavují velkému riziku. Ačkoliv původní majitel označil vůz za mírně havarovaný, protože jsou na první pohled vidět pouze promáčklé plechy a třeba prasklé přední světlo, co se po nehodě stalo s nosnou konstrukční částí vozu tak snadné zjistit není.

Ojetá nebo havarovaná vozidla k nám nejčastěji putují z vyspělých a bohatých států, jako je například Německo, Anglie, Francie, Itálie nebo Švýcarsko. Díky velkému počtu dovozů mají kupující možnost širšího výběru mezi jednotlivými značkami a modely. Pokud chtějí, mohou si od renomovaných firem za poplatek nechat přivézt předem vybraný vůz a vyhnout se tak veškerým potřebným formalitám.

Pokud jste si nechali dovézt ojetý havarovaný vůz, asi jste si předem uvědomili, do jakého rizika jste šli. Pokud vám vůz perfektně slouží a bylo na něm potřeba jen pár úprav, měli jste při volbě šťastnou ruku. Ale teď je tu ta druhá stránka kupujících, kteří přišli do autobazaru s tím, že si chtějí koupit ojetý, ale ne havarovaný vůz. Pokud si nevíte rady, je dobré si sebou vzít nějakého odborníka, který přesně ví, na jaké místo se podívat, aby bylo zřejmé, že auto není bourané. Pokud nikoho takového ve svém okolí nemáte, v následujících řádcích vám poradíme pár tipů, které při výběru ojetého vozidla přijdou vhod.

První věc, kterou musíte zkontrolovat, je lak karoserie. Projděte celý vůz kolem dokola a pečlivě sledujte, zda nenajdete barevné odstíny. Specializované firmy mají přístroj na měření tloušťky laku, díky kterému poznají, zda nebyl určitý díl nově nastříkaný. Dále si pozorně prohlédněte kraje jednotlivých dílů, zda nejsou zdeformované nebo nemají náznaky nárazu, panty dveří dokážou rovněž prozradit, že s vozem není něco v pořádku. Hlavním náznakem je vrzání nebo dření, což může být zapříčiněno zkřivenou karoserií. V zavazadlovém prostoru si prohlédněte podlahu pod koberečkem, na jejíchž prolisech můžete rozpoznat dílenskou opravu.

Spáry dokážou prozradit hodně, proto se ihned po kontrole laku zaměřte na rozdílnou šířku mezi karosářskými díly dveří, blatníků, kapoty motoru nebo pátých dveří. Na všech stranách musí být mezery stejné. U kapoty se oprava provádí těžko, právě tam si nejvíce všímejte odlišností. Nesprávně umístěný přední světlomet může značit lehkou, ale i těžkou nehodu. Seřídit světlo tak, aby mezery mezi kapotou, blatníkem, směrovým světlem nebo přední maskou, byly všude stejné a hlavně totožné s druhou stranou.

Uchycení nebo svařování – další dva důležité prvky, které mohou o vozidle mnoho prozradit. Blatníky vozu bývají uchyceny buď šrouby, nebo jsou vařené. Blatníky nesmí mít porušenou hlavičku nebo sedřenou barvu, v případě, že jsou od výroby kompletně zalité. Pokud něco takového naleznete, blatník byl zřejmě vyměněný. Pokud najdete neoriginální sváry nebo svařované nosníky, vůz v žádném případě nekupujte. Pozor na plastové díly (nádržky, plastová potrubí). Mohou být také svařované, popřípadě vyměněné za nové. To poznáte podle roku výroby. Díly nesmí být maximálně o dva roky starší, než je stáří vozu. Na závěr nezapomeňte na kontrolu podvozku. Jakékoliv náznaky svařování na nápravě vozidla nebo opravy podběhů značí, že vůz byl havarovaný.

Zdroj: blog.direct.cz, autado.cz

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

K článku zatím nebyl vložen žádný komentář.

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz