Chipování motoru

1.3.2012  autor:  Lucie Osmanská

Uvažujete o zvýšení výkonu vašeho vozu? Pak pro vás bude vhodná varianta chipování motoru. Co to vlastně je chiptuning, jak lze změnit data podle typu řídicí jednotky, jak jezdit z chipem nebo co je dvojitý chip se dozvíte z následujícího článku.
Chiptuning je elektronická úprava software automobilu, která umožňuje zvýšení jeho výkonu. Změnou software lze docílit zvýšení maximálního výkonu motoru u všech přeplňovaných naftových a benzínových motorů (s turbem) až o 35 procent a u ostatních motorů bez turba až o 10 procent.

Hlavní způsoby, jak změnit data podle typu řídící jednotky:

1) flashování – úprava výkonu se provádí přes diagnostickou zásuvku, tzv. flasherem (není třeba demontovat řídicí jednotku z vozu), současné nastavení je načteno z řídící jednotky do počítače a následně je upravený software nahrán zpět do vozu
2) výměna chipu – upravený softwar se musí nahrát do nového chipu, protože u starších typů jednotek není možné použít původní paměťový modul (původní chip lze v budoucnu vrátit zpět do řídicí jednotky)
3) nové generace řídících jednotek - u nejmodernějších řídících jednotek se objevují případy, kde je programování pomocí flasheru výrobcem znemožněno, v takových případech přichází na řadu speciální, konstrukčně velmi složité a přesné zařízení, které umožňuje programovat přímo v řídící jednotce nové generace
4) dvojitý chip – do řídicí jednotky jsou nahrány dva programy – první originální a druhý upravený, pouhým stisknutím tlačítka můžete kdykoliv za provozu přepnout na druhý program v řídicí jednotce, toto zařízení je možné použít pouze u vybraných řídících jednotek Bosch EDC15, které již obsahují programovatelnou paměť, tzn. vozidla od roku výroby 2000

Co se týká spotřeby paliva, není zcela přesné tvrzení, že po chiptuningu dochází ke snížení spotřeby. Spotřebu vozidla nejvíce ovlivňuje styl jízdy. Ve skutečnosti spotřeba zůstává stejná, ovšem automobil reaguje pružněji. Stejně tak platí i to, že pokud se rozhodnete využít vyššího výkonu vozidla, spotřeba vzroste z důvodu, že budete více šlapat na plynový pedál.

Důležití je si vždy vybírat specializovanou a prověřenou firmu. V opačném případě může nastat situace, kdy firma vám bude tvrdit, že vám provedla chiptuning, ve skutečnosti však ve svém voze budete mít zařízení typu Powerbox, Speedbox, SpeedBuster… Na rozdíl od chiptuningu, kde opravdu dochází k optimalizaci řídícího softwaru vozidla, jsou tato zařízení jen přídavná, která oklamou řídící jednotku. I tímto způsobem lze docílit zvýšení výkonu, ovšem za cenu zvýšení spotřeby, zvýšené kouřivosti vozidla a snížení životnosti motoru.

Cena chiptuningu:

Naftové motory
- obsah do 1950 ccm – cca 6 000 Kč
- obsah do 2550 ccm – cca 7 000 Kč
- obsah do 3950 ccm – cca 9 000 Kč
- obsah nad 3950 ccm – cca 11 000 Kč

Benzínové motory
- obsah do 1450 ccm – cca 3 500 Kč
- obsah do 1950 ccm – cca 4 500 Kč
- obsah do 2550 ccm – cca 5 500 Kč
- obsah do 3950 ccm – cca 6 500 Kč
- obsah nad 3950 ccm – cca 8 500 Kč
 

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

zajímavé
Autor: erteple (host)
Datum: 3.3.2012 v 11.06
dobrej článek
hloupost
Autor: kfc (host)
Datum: 12.3.2012 v 12.11
mě nachipování motoru stálo mnoho oprav

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz