Redakční test Škoda Octavia Tour 1.9 TDI

31.5.2012  autor:  Redakce

Testovaná Škoda Octavia Tour byla koupena jako nový automobil. Od té doby již uplynuly tři roky a na palubním počítači svítí údaj 34 500 ujetých kilometrů. Při bližším zkoumání karoserie sem tam narazíme na oděrky, ale není to nic vážného, co by majitele vyhnalo do karosářských dílen. Levý přední blatník jeví známky neopatrné jízdy, což nám sám vlastník potvrdil. Stejně tak nám ukázal poškozený nárazník, který se potkal se zvěří. Celkový dojem z vozu špatný není, ale známe osobitější vozy.

Víc než vnějšek nás potěšil interiér vozu. Pevné, ale zároveň i naprosto pohodlné sedačky. Dveře řidiče i spolujezdce jsou vybaveny tlačítky elektrického stahování oken. Pří pohledu dopředu na vás koukne přehledná palubní přístrojová deska, na které vás vítají dva velké budíky pro rychlost vozidla a otáčky motoru. Nad nimi mezi signalizací ukazatelů směrových světel jsou dva malé budíky, jeden pro teplotu vody a druhý pro kontrolu paliva v nádrži. Škoda Octavia Tour disponuje základní výbavou, v součtu to znamená ABS a ESP, elektrické stahování oken, autorádio a klimatizace. Z výroby je řadící páka vybavena zamykacím systémem. U spolujezdce se nachází velký odkládací box a po stranách ve dveřích jsou další odkládací přihrádky. Již při našem prvním redakčním testu Škody Octavie 1.9 TDi 74 Kw jsme psali o malém prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Je jasné, že i tady dáváme palec dolů. Zavazadlový prostor nabízí dostatek místa pro naložení i rozměrnějších věcí, takže na úkor ne moc pohodlného cestování na zadních sedadlech jste získali více prostoru v kufru.

Testovací jízda byla příjemným zpestřením prosluněného dne, protože jsme z celkové průběhu devatenáctistovkového motoru měli moc dobrý pocit. Reakce na okamžité sešlápnutí plynového pedálu byla na výbornou, stejně tak další zvyšování rychlosti a s tím spojené řazení. To jde plynule a hladce jak při řazení tak podřazování. Hlučnost motoru můžeme označit za sluchu neškodící, nám se do interiéru prakticky žádný nedostal. A spotřeba?  Když to umíte s plynem, dostanete se na hodnotu 6,5 l/100 km.

Na Octavii zatím nebyl potřebný zásah servisního mechanika a ani s tím odřeným levým blatníkem prý zatím majitel nebude nic dělat. Stejně tak výhled od budoucna neznačí jakoukoliv nutnou opravu. Když shrneme celkový test Škody Octavie, tak jsme byli potěšeni hlavně z jízdních vlastností a chodu motoru. Interiér působí hezky, pro řidiče a vedle sedícího spolujezdce bude cestování pohodlné, ale vzadu je to pro vyšší osoby tragédie. Vůz je ideální na výlety, delší cestování nebo nákupy. Škodu Octavii Tour 1.9 TDi můžete pořídit již za 110 00 Kč.

Redakční test Škoda Octavia Tour 1.9 TDI-
Redakční test Škoda Octavia Tour 1.9 TDI-
Redakční test Škoda Octavia Tour 1.9 TDI-
Redakční test Škoda Octavia Tour 1.9 TDI-
Redakční test Škoda Octavia Tour 1.9 TDI-

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

octavia 1,9tdi (stejne auto)
Autor: Michal K. (host)
Datum: 17.1.2013 v 19.17
dobry den.
Chtel bych se zeptat. mam to same auto (i barva a vybava ale RS sedacky),vcetne kilometru a stari ale motor mi silene rve s porovnanim se stejnym autem. taky me zarazi spotreba. pocitac mi ukazuje dlouhodobou spotrebu 5,9l ale ujedu na nadrz(pri rozsviceni rezervy) 650km.Opet,kamaradi najedou 850km. co se to s autem stalo? a je mozne ze muze tak pocitac lhat? jezdim na spotrebu (klidna jizda).take by me zajimalo kolik si pri prodeji muzu rict. Prosim odepiste i na muj email.... mihalovec.23@centrum.cz

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz