Pozor na pojízdné autovraky

21.2.2014  autor:  Redakce

V České republice se v posledních letech objevil nešvar, který spočívá v obchodování s vozidly, jejichž místo by mělo být spíše na vrakovišti než v běžném silničním provozu. Najdou se však takoví kutilové, kteří totálně havarovaná auta „slepí“ dohromady a prodávají je jako vozidla, která byla opravená pouze s lehkými poškozeními. Jak takovým prodejcům nenaletět?

Hazard se zdravím

V prvé řadě je důležité si uvědomit, že se slepeným autem riskujete nejen svůj život, ale i život ostatních účastníků provozu. Pokud máte rodinu a vozíte i malé děti, o to víc bystě měli dbát na důkladnou kontrolu vozu. Opraváři a všelijací kutilové dokáži mnohdy velmi kvalitně zakrýt stopy po svárech, naaranžovat díly a součásti vozu tak, že nejde takřka nic poznat. Abyste tomu všemu předešli a odjížděli domů s pocitem, že jste nekoupili pojízdné vrakoviště, VŽDY si sebou při prohlídce ojetiny vezměte odborníka, který ví, na jaké komponenty se zaměřit a pozná rozdíl mezi lehce nabouraným vozidlem a totální slepenou destrukcí.

Praktiky opravování nepojízdných vozidel je složité odhalit

Prodejci značně poškozených vozidel, které dají dohromady, jako by vůz snad nebyl ani havarovaný, umí velice dobře zacházet s papírováním a dokumenty, podle nichž vše vypadá naprosto v pořádku a je doložena i historie vozidla. Navíc chybí někdo, nějaký subjekt, jenž by mohl garantovat kvalitu opravy. A v neprospěch této věci hovoří i fakt, že ani běžná technická kontrola nemusí poškozené vozidlo odhalit. Majitelé těch aut, která jsou slepená z více nepojízdných druhů, ani nemusí tušit v čemže to vlastně jezdí, neboť vozidlo zakoupili v autobazaru s licencí, který ovšem nespadá pod žádného výrobce automobilů. V případě, že by spadal, je u něho téměř 100% jistota, že zakoupené auto bude v pořádku.

Co rozhodně nepřehlednout

Je toho hodně. Automobil je složený z řady různých komponentů, které při nehodě dostanou ránu, díky které může dojít k jejich nalomení, odlomení, ke zkroucení nebo narušení. První věc, co je nutné udělat, je kontrola svárů. Ty musí být všude stejné, nesmí být velké odchylky a rozdíly v délce. Dále se zaměřte na lak vozu, sledujte odstíny, škrábance, a to nejen na povrchu, ale také v motorovém prostoru a zespod kapoty. Vrzající panty u dveří nevěstí nic dobrého a může to být náznak zkřížení karoserie. Světlomety musí být stejně usazeny, oproti jedné a druhé straně nesmí být patrné velké rozdíly. Vyčnívající nebo špatně usazené světlo je opět známkou vážnějšího problému s karosérií. Neopomeňte ani zavazadlový prostor, na kterém po nadzvednutí koberečku můžete jasně vidět prolisy, jenž se s těží opravují.

Díly v motorovém prostoru rovněž zaslouží pozornost. Náraz poznamená nejen karoserii, ale i motorové komponenty. Pozor na svařené plastové součásti, hlavně si všímejte dílů kolem chladiče a jeho příslušenství. Vrtule chladiče nesmí vibrovat. Každý díl motoru má vyznačený rok výroby. Díl by neměl být rok či dva starší, než je automobil. Mladší díly už jsou podezřelé.

A teď to hlavní. Zní to bláznivě, ale můžete narazit na vozidlo, které bylo svařeno ze dvou. Na podlaze by neměly být patrny stopy po netováním svařování a zkontrolujte i místa kolem náprav.

Kromě výše uvedených poznatků čekají na kupce i jiné pasti. Přečtěte si článek Obavy kupců ojetého auta a buďte při výběru vozidla ještě více ostražití.

Zdroj foto: foter.com

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

K článku zatím nebyl vložen žádný komentář.

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz