Na popularitě stoupají programy automobilek pro prodej ojetých vozů

13.4.2013  autor:  Lucie Osmanská

V loňském roce stoupl program automobilek pro prodej zánovních ojetých automobilů se zárukou, a to až o desítky procent. Stále více motoristů má zájem o tato vozidla. Největší nárůst zaznamenala česká automobilka Škoda.

Program Škoda Plus

Většina automobilek má pro ojeté vozy vlastní prodejní značku. V roce 2009 přišla například Škoda se svým programem Škoda Plus. Roku 2012 se v tomto programu prodalo 21 200 vozidel, celkový prodej se zvýšil o 31,5 procent. Do programu jsou zahrnuty automobily s maximálním stářím 18 měsíců a do 30 tisíc najetých kilometrů. Na ně je poskytována dvouletá záruka. Nejvíce se prodávala Škoda Octavia (celkový podíl 27 procent).

Das Welt Auto

Společnost Porsche ČR, dovozce aut koncernu Volkswagen, prodává ojeté vozy se zárukou pod značkou Das Welt Auto. Ta vznikla z původního programu auto-plus. Za loňský rok bylo prodáno celkem 14 390 ojetin ve 38 prodejních míst, což představuje nárůst o 16 procent.

Vyzkoušené vozy

Další automobilka Peugeot nabízí ojeté vozy v rámci programu Vyzkoušené vozy. Vloni zaznamenali 505 prodaných ojetých automobilů, což představuje nárůst o 15 procent.

Mototechna

Autobazary AAA nabízejí vozidla bez ohledu na značku v programu pod názvem Mototechna (v letošním roce se rozšířil i na Slovensko). Nejvíce se prodává Škoda, Hyundai a Kia. Za šest měsíců zaznamenali 958 prodaných vozů, jejich průměrná cena činila 243 174 Kč.

Dovoz ojetých automobilů do České republiky se za loňský rok snížil o šest procent, na 124 343 aut. Prodej nových vozidel stagnoval (173 300 vozů).
 

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

K článku zatím nebyl vložen žádný komentář.

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz