Každá druhá prodávaná ojetina měla skryté technické problémy

31.1.2017  autor:  Jan Prošek

Takřka polovina zákazníků v České republice po koupi ojetého vozu byla nucena řešit technické problémy vozidla, na které prodejce předem neupozornil. 75 % reklamací skončila neúspěšně pro zákazníky. Vyplývá to z průzkumu Asociace obchodu ojetých automobilů.
 

Pokud se podíváme na přesnější příčiny technických problémů, tak hned 15 % problémů bylo v elektronice, o dva procentní body méně problémů bylo v motoru a 6 % na podvozku. Zajímavé je, že hned devět procent lidí zjistilo, že jejich auto bylo havarované, ačkoliv jim tuto skutečnost autoservis zatajil. Průměrná cena opravy ojetých vozidel se pohybuje od 20 tisíc do 50 tisíc.

Nikoho asi nepřekvapí, že takřka polovina ojetých aut se prodá v České republice v autobazarech. Tento podíl roste každým měsícem. Důležité je vědět, že pokud není ve smlouvě stanovena smluvní záruka, platí odpovědnost prodávajícího za prokázané vady na vozu až 24 měsíců. „Pouze velké autobazary či dealerství poskytují u ojetých vozů delší záruky v rámci speciálního pojištění,“ pravil předseda AOOA Jiří Grund.
 

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz