Chystá se vyšší ekologická daň na starší ojetiny

14.3.2016  autor:  Redakce

V České republice je zaevidováno více jak pět miliónů osobních auta a téměř dvě třetiny z nich tvoří vozy starší víc jak deset let. Stát si pro řidiče připravil zdražení poplatků za jejich převod a podporou vzniku nízko emisních zón, kam by byl zakázán vjezd autům nesplňujícím dané limity.

Tímto postupem chce donutit řidiče starší auta a ojetiny nekupovat. Zřizovat a schvalovat tyto zóny, kam by byl zakázán vjezd vozidlům nesplňující normy, umožňuje v našem státě už od roku 2012 novela zákona o ochraně přírody a krajiny. I přesto zatím žádná podobná zóna nevznikla.

Jedná se vlastně pouze o rozšíření tzv. ekologické daně, která v ČR funguje od roku 2009. S tímto návrhem přišlo ministerstva životního prostředí, průmyslu a obchodu. Daň vychází z emisní normy, kterou vůz převáděný na nového majitele plní. V případě ojetiny bez katalyzátoru je to dnes 10 tisíc korun a v případě aut s emisní normou Euro 1 nebo 2 tři tisíce korun. U nového pojetí ekologické daně výše zmíněná ministerstva konkrétně navrhují, aby se poplatek v roce 2018 rozšířil i na vozy s emisní normou Euro 3, tedy už i na první vyráběné Fabie a Octavie. I za ně se má při převodu platit 3000 korun a poplatek pro vozy s Euro 2 má vzrůst až na 5000 korun. Hlavním cílem zavádění nízko emisních zón a zvýšení daní je snížit emise výfukových plynů v centrech obcí nebo měst. A také snížit hluk v místech velké frekventovanosti dop ravy.

Spousta lidí nemá dostatek finančních prostředků a pořízení staré ojetiny zůstane jejich jedinou možností, umožňující jim dojet do zaměstnání nebo na místo potřeby. Nelze ale úplně předpokládat, že poplatek tři tisíce korun až deset tisíc korun přiměje řidiče ke koupi nového auta. V praxi bude vše fungovat úplně jinak.

Zdroj foto: pixabay.com

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

Peugeot 308 hdi 68 kw 2012
Autor: Vašek (host)
Datum: 16.3.2016 v 19.21
Dobrý den škoda že tu nejsou aktualní data všech značek co unás po ČR jezdí, jsou tu určité recenze uživatelu ale po velice krátkem čase a ujetem useku.Chci říct že Vaše stránka je momentálně nejpřehlednější a konkretnější než jsem na internetu našel.Snad se tu někdy lidi budou vracet a pochopí že jejich poznatky jsou přínosem pro jiné co tu skušenost nemaji.Držim palce
Tfuj
Autor: Kulak (host)
Datum: 31.3.2016 v 23.59
A která automobilka si takovou pitomost jako prosadila? Proč si lidi kupují starý auto? Protože to jsou kvalitní modely + nechtěj zbytečně vyhazovat prachy za nový. Paráda, takže z nich budeme prachy tahat jinudy.
RE: Tfuj
Autor: Aleš (host)
Datum: 29.4.2016 v 04.25
Ale o to právě jde, o tahání peněz jinudy, ekologie je až na druhém místě. Vše se v této zemi točilo (za komunistů) kolem peněz a vše se nadále, dokonce ještě víc točí kolem peněz (za "kapitalismu"). Když nikdo zaměstnavatele nedonutí platit mzdy adekvátní práci a srovnatelné se západem, lidi si pořád budou kupovat ojetá auta, protože pořád částka "již od 300000,-" se pro příjmy 15000,- hrubého jeví jako výdaje ze světa snů, natož výdaje za něco tak spotřebního, tak rychle cenově klesajícího, jakým automobil je. určitě budou námitky, že vyšší mzdy si musíme zasloužit, což je pravda, ale lidi zde makali i za komunistů a teď makají taky, v tom ty malé příjmy nejsou, ale proč by podnikatelé platili vyšší mzdy těm obyčejným, když si je můžou dát sobě nebo své rodině? Na to přece není důvod ani páky. Dokonce nepomáhá, když lidé hromadně odejdou, podnikatel jenom zuří, vyhrožuje a nařídí těm co zůstali, že musí dělat za ně a doslova se těší na imigranty. Takže ti co mají ekonomiku neudrží, vždy a všude to dělá střední třída, ale ta zde neexistuje. Pár tisíc lidí v modrákách v automobilce s platem 25-30000,- to nevytrhne! Ukažte mi člověka, který by nechtěl nový auto a nebo aspoň rok, dva jeté, i já, ale nekradu a úvěr je jednak v této zemi jenom lichva, pak se zadlužovat na auto je totální hovadina a za třetí musí být z čeho onu lichvu zplácet! Druhá strana je, že výrobci aut dovozce-prodejce ojetin válcují větší "známostí" ve vládě a parlamentu, proto dochází k ekologické dani, jak tomu krásně říkají, aby lidi tolik neprskali, je to vlastně pro "naše zdraví", "dobré zdraví", ale že se do nás perou éčka potravinama, to žádnému ekologickému ministrovi nevadí, ale proč by, když jeho rodina nakupuje ve "Švýcarsku", že?!! Dokuď se nezmění myšlení těch, co už mají nahrabáno, aspoň o něco v hrabivosti povolit, ojetiny budou stále, ale jak nám dal podnikatel otázku i odpověď v jednom: "A proč bych to dělal?!!"

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz