Redakční test Renault Clio 1.2

01.07.2011  autor:  Redakce

Design karoserie zaslouží pochvalu
Modernizace modelu Clio je zdařile propracovaná, o čemž svědčí ladné tvary a povedené řešení karoserie. Testovaný vůz se řadí do kategorie pětidvéřového hatchbacku, což se vzhledem k praktičnosti hodí mnohem více, než existující třídveřový bratříček. Že už má Clio něco za sebou je vidět na karoserii, kde nelze přehlédnout mírné oděrky a šrámy. Ty jsme našli i na obou zpětných zrcátkách a na discích kol. Vozidlo nikdy nebylo bourané, sváry kolem dveří, motorového a zavazadlového prostoru jsou stejnoměrné. Bližší zkoumání nikde neodhalilo jakoukoliv korozi a to ani v místech, kde se u automobilů běžně vyskytuje. Vůz má zachovalý lak, zjevně i kvůli důkladnému ošetřování. Tmavě modrá barva neubírá vozidlu na kráse, ba naopak.  Vcelku hezkým dojmem působí plastová lišta na obou bocích, ve které se na předních dveřích ukrývá ukazatel směru jízdy. Délka i šířka vozidla bude vyhovovat nezkušeným motoristům, kterým dělá problém parkování, neboť s tímto modelem se dá s přehledem zaparkovat i v těch nejméně možných místech.

Interiér nepřekvapí
Jestliže jste byli zvyklí na to, že se posadíte do sedačky automobilu a sedací částí těla do ní zapadnete jak do dvacet let starého křesla tak vás Clio asi nepotěší. Někdo to má rád, jiný zase ne, ale zde jsou sedačky posazeny o něco výše, nejsou tak „rozsezené“, což uvítají hlavně osoby menšího vzrůstu. Manipulace se sedačkou je možná pouze dopředu a dozadu, popřípadě umožňuje nastavení opěradla zad. Přesto je posez příjemný, během jízdy zatáčkou nemáte tendenci vyjíždět ze sedačky ven ani cokoliv jiného. Palubní přístrojová deska je dobře čitelná, ovladače světel, blinkrů, stěračů apod. jsou hezky po ruce, v případě již zmíněných stěračů máte na výběr zvolit frekvenci stírání dle hustoty deště a k tomu samozřejmě nechybí ani rychlost stírání. Tříramenný volant reaguje až moc citlivě, ve spodní části je možnost nastavit si jeho výšku. Řadicí páka v zachovalém stavu a s manžetou bez jediného popraskání  má plynulý chod a umožňuje jízdu až s pěti rychlostními stupni. Ošoupaná barva od časté manipulace je vidět na panelu ovladače autorádia a teploty v kabině vozu. Celková vybavenost je na dost mizerné úrovni, stejně tak zpracování palubní desky. Ačkoliv se jedná o vůz s malým zdvihovým objemem, i přesto bych místo přehrávače CD raději uvítal obyčejnou klimatizaci. Stejně tak nerozumím ovládání bočních skel kličkou. Posádka vozidla uvnitř nalezne dostatek odkládacího místa, v případě řidiče a spolujezdce i držák pití pod panelem ovládání autorádia v místě řadící páky, což není dobře zvolené místo. Clio nebudou mít v oblibě cestující vzadu, kteří si budou muset najít ten správný posez tak, aby vydrželi cestování. V případě, že před vámi bude sedět spolujezdec, popřípadě řidič se stoosmdesáti centimetry a posunutou sedačkou více dozadu, obrňte se trpělivostí. Místa opravdu není mnoho a na nějaké roztahování se to určitě nebude. Zavazadlový prostor nabízí dostatek místa k převozu i těch více rozměrných zavazadel. Pod koberečkem se nachází místo, kde naleznete vše potřebné k opravě kol a dalších nezbytných věcí.

Silou býka neoplývá
Čtyřválcový motor o zdvihovém objemu 1149 kubíků hovoří zcela jasně o tom, že Renault Clio nebude žádný trhač asfaltu. Po nastartování má vůz tichý a pravidelný chod. První rychlostní stupeň má krátkou rozjezdovou rychlost a během chvíle už slyšíte, jak si benziňák říká o přeřazení. Přesto již zhruba po ujetí několika stovek metrů máte zařazený pátý rychlostní stupeň. Během jízdy jsme vůz nevytáčeli více jak nad 3500 tisíc otáček, není to potřeba. I díky tak slabému motoru je spotřeba příjemná a v průměru jsme dosahovali spotřeby kolem 6.1 litrů. Kdo si ovšem bude chtít užít sportovnější jízdu, nechť se samozřejmě připraví na nepatrně vyšší spotřebu a také silnější tendenci aerodynamického hluku.

Podvozek funguje na výbornou
Opravdu, sám jsem byl mile překvapen, jak dobře si Francouzi pohráli s podvozkovou částí. Nerovnosti jsme přejížděli bez nějakého vážného zadrnčení. Ačkoliv jsme již dříve zmiňovali citlivý volant na zatáčení, přesto je jízda v zatáčkách hračka. Vůz se na silnici chová klidně a sebevědomě, což dodává lepší pocit z jízdy.

Ostatní
Testovaný vůz majitel koupil zhruba před rokem od kamaráda za cenu 119 000 korun. V té době mělo Clio celkem najeto 75 000 kilometrů. Výbava vozu není nikterak zvučná a skládá se z manuální převodovky, dálkově ovládaného centrálního zamykání, posilovače řízení, nastavitelného volantu, autorádia s CD přehrávačem, zadního stěrače a pěti airbagů. Tyto všechny parametry odpovídají prodejní ceně a vzhledem k zachovalosti vozidla majitel koupil dobře. Na trhu lze model Renault Clio koupit v průměru za cenu 130 000 Kč.
Výhled od budoucna kromě běžné servisní prohlídky naznačuje, že majitel bude muset po ujetí zhruba dalších 6 000 km investovat do nového brzdového obložení a před nástupem zimy by bylo vhodné vyměnit výfuk, na kterém se začíná objevovat koroze, která by v zimním období zcela podlehla nástupu soli.

Klady

+ komfortní podvozek
+ pohodlí
+ kvalitní jízdní vlastnosti
+ zpracování karoserie

Zápory

- citlivý posilovač řízení
- praskání žárovek
- chybí lepší komfortní výbava


Závěr
Renault Clio nás nejvíce potěšilo po jízdní stránce. Dobře padnoucí sedadla, dobrá ovladatelnost a radost z jízdy při práci s plynovým pedále. To vše nás provázelo při našem testu. Naopak, zklamání se projevilo při usednutí do interiéru, kdy jsme koukali na ořezanou výbavu, kterou ještě více umocňovalo odfláknuté zpracování. I tohle je ale věc názoru a jiní mohou být i přesto spokojeni. Vyzdvihnout musíme zachovalý stav, a to téměř ve všech směrech. Na celkový počet téměř 78 tisíc najetých kilometrů je to chvalitebné. I přesto se majitel podle jeho slov již potýkal s problémy, které se ovšem nějak zvlášť neodlišovali od problémů u jiných vozů. Měněný kulový čep na přední nápravě, potažmo dotáhnutí lanka na páce ruční brzdy je dnes běžný problém. Testovaný vůz se hodí nejvíce k ženskému pohlaví, které ocení jeho snadnou ovladatelnost, nízké provozní náklady, snadnou údržbu a v neposlední řadě celkové rozměry vozu, což znamená lepší manipulaci při parkování v nákupních centrech. I jemu samotnému se líbí více městský provoz, než dálniční sítě.

Přidat komentář

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

K článku zatím nebyl vložen žádný komentář.

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz