Redakční test Ford Transit 2.4 TDDi

02.01.2012  autor:  Redakce

Lehká užitková dodávka byla koupená v autobazaru s 620 000 najetými kilometry. Tato číslice se odrazila i na celkovém vzhledu vozu. Karoserie má místy podřený lak a sem tam je malý škrábanec, způsobený provozem na silnici. O transitu se nedá říct, že by měl škaredý vzhled, ale žádný designový výtvor to taky není. Konstruktéři kvalitu vozu vložili do jiných míst, než do karoserie. Přední část vozu, konkrétně kapota motoru, má obdélníkový tvar, v jejímž spodním místě se pyšní logo továrny. Pod ním se nachází podélná mřížka, která odděluje levé a pravé přední světlo. Obě tato světla jsou více situovaná do boční části vozu, pod nimi se nachází nárazník řešený do šedé barvy.
Celá boční část auta a zadní část má po obou stranách v prostřední části prolis. Na pravé straně fordu jsou „šoupací“ dveře, které umožňují lepší nakládání a vykládání materiálu. Nakládat se dá i vzadu, díky otevíracím dveřím.

Interiér působí příjemně. V podstatě nám nic nechybělo. Sedadla jsou příjemná, přístrojovka nabízela vše, co k pohodlnému cestování bohatě stačí. Díky vyššímu posezu máte krásný přehled o dění na silnici. Zkouška couvání nám kvůli absenci zpětného zrcátka trošku dělala problémy, ale rychle jsme si zvykli na velká boční zrcátka, díky kterým jsme úspěšně zacouvali. Asi nemá cenu psát, jak je na tom prostornost. Je jasné, že na výšku problém mít nebudete, stejně tak se nemusíte bát, že byste neměli kam složit nohy. Výbava vozidla zahrnuje posilovač řízení, ABS, elektrické stahování oken, rádio s CD a klimatizaci. Ložný prostor nabízí objem až 10 m3 a nosnost činí 1 tunu. To vše znamená, že Ford musí být vybaven výkonným motorem.

Naftový 2.4 TDDi má plynulý chod a reaguje přesně tak, jak šlapete na plynový pedál. I díky dobrému řazení jsme při jízdních zkouškách nenašli zásadní problém, který by vůz stavěl do třídy neuspokojivých. Podle majitele se závady na vozidle objevovali tak často, jak často byla dodávka využívána, ale nikdy se nejednalo o nic vážného. Zatím se řešilo jen vadné ložisko větráku. Vše bylo v servisu vyřešeno a na další dny je naplánovaná výměna rozvodového řemene, vodní pumpy + kladky.

Ford Transit patří řadu let ke kvalitním vozům a pyšní se velké oblibě především u podnikatelů. Ačkoliv jsme vyzkoušeli šest let starý model, můžeme s předchozí větou zcela souhlasit. Při celkovém počtu 670 000 najetých kilometrů vše šlapalo v naprosté pohodě. Kvalita a spolehlivost, jízdní vlastnosti, při kterých je řízení a ovladatelnost jedna báseň. To vše můžete mít v našich autobazarech za přibližných 180 000 Kč.

Přidat komentář

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

spokojenost
Autor: Patrik (host)
Datum: 15.1.2012 v 20.25
Dobrej test a můžu potvrdit že mi na stavbě pomáhá dodnes a spokojenost.
rozvody
Autor: Karel (host)
Datum: 16.2.2014 v 22.13
Nemá to náhodou rozvodovej řetěz?
RE: rozvody
Autor: hurvajz (host)
Datum: 17.2.2014 v 20.31
Karel: pochybuju
rozvody
Autor: Karel (host)
Datum: 13.3.2014 v 16.42
Já mám 2.4 tddi 66kw a mám řetěz.je to rok 02
RE: rozvody
Autor: hurvajz (host)
Datum: 16.3.2014 v 09.38
Karel: tak je to řetěz :)

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz