Redakční test Škoda Fabia 1.9 SDI

6.3.2012  autor:  Redakce

 

Po redakčním testu Škody Octavie I a II a Felicie jsme si pro vás připravili další vozidlo z mladoboleslavských dílen – Škodu Fabii 1.9 SDI s rokem výroby 2001. Test probíhal v zimních podmínkách, proto tomu odpovídá i nevzhledný stav karoserie, ale můžeme vás ujistit, že i kdybychom zajeli do myčky, rozdíl bude minimální. Na voze jsme našli spoustu ťukanců, škrábanců a na zadní části můžete níže ve fotogalerii vidět promáčklou karoserii, kterou má na svědomí zřejmě nějaký dobrák, co měl auto s tažným zařízením. Celkový vnější dojem vozu je líbivý, nemůžeme na tvaru karoserie nic vytknout.

Když přejdeme na interiér, na první pohled zaujme jasná linie přehledné přístrojové desky vyrobená z šedého plastu. Středový panel je hodně strohý, kromě dvou fukarů a tlačítka varovných světel na něm najdete ještě tlačítko rozmrazování zadního okna, neoriginální autorádio a ovládání ventilace vzduchu uvnitř vozu. Fabia však vyniká řadou praktických řešení, jako jsou např. výškově stavitelná přední sedadla nebo v obou směrech nastavitelný volant. Ani o úložné prostory a přihrádky není nouze. I přes uložení airbagu je schránka před spolujezdcem prostorná a navíc s dvojitým dnem, kterou lze nadzvednout a uložit pod něj třeba příručky k vozidlu. Prostoru uvnitř vozu moc není, cestující na zadních sedadlech nebudou z delšího cestování příliš nadšeni. Zavazadlový kufr má objem 250 litru, při sklopení asymetricky dělených zadních opěradlech se zvětší až na 1016 litru.

Z motoru jsme trošku v rozpacích. S autem jsme absolvovali zhruba 600 km jak po silnici tak dálnici a naše pocity z devatenáctistovkového agregátu SDI jsou spíše negativní. Akcelerace je vcelku dobrá, u dieselových motorů je síla položena do nižších otáček, takže vůz reagoval rychle, ale horší to bylo, když jsme měli zařazený pátý rychlostní stupeň, na tachometru bylo slabých 140 km/h a víc jsme z auta prostě nedostali. To se mi zdá trošku málo a v tom případě bych spíše uvítal šestistupňovou převodovku. I hlučnost motoru byla až příliš a uvnitř vozu jsme při maximální rychlosti neslyšeli vlastního slova. Naopak, spotřeba byla více než skvělá, s přehledem jsme se dostali na hranici 4 až 5 l/100 km.

Co mi trošku vadilo, byl až příliš citlivý volant, ale tohle je spíše o pocitu. Škodovka si jinak po jízdní stránce vedla chvalitebně, stabilita vozu bezproblémová, stejně tak na držení stopy a celkové ovladatelnosti nelze nic vytknout. Když zmíníme možné opravy do budoucna, cítil jsem, že prokluzuje spojka a její záběr byl až někde nahoře.

Závěrem je nutno podotknout, že po stránce náhradních dílů a servisu si nemůžete vybrat lepší vůz na nákupy, než je Škoda Fabia. Není to rodinné vozidlo a rozhodně bych nedoporučoval delší cestování, ale motorově je to kvalitní auto s nenáročnou údržbou a za přijatelnou cenu. Model, který jsme testovali i s menším počtem najetých kilometrů můžete v autobazarech sehnat za nějakých 55 000 Kč.

Redakční test Škoda Fabia 1.9 SDI-
Redakční test Škoda Fabia 1.9 SDI-
Redakční test Škoda Fabia 1.9 SDI-
Redakční test Škoda Fabia 1.9 SDI-
Redakční test Škoda Fabia 1.9 SDI-
Redakční test Škoda Fabia 1.9 SDI-
Redakční test Škoda Fabia 1.9 SDI-
Redakční test Škoda Fabia 1.9 SDI-
Redakční test Škoda Fabia 1.9 SDI-

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

Souhlas
Autor: Peťan (host)
Datum: 11.3.2012 v 21.10
Zdravím, musím dát autorovi článku za pravdu. Mám ten samý model a je fakt, že to auto prostě nejede.
1,9sdi
Autor: tomas (host)
Datum: 4.12.2014 v 18.18
Mam stejny motor v golfu,sice 50kw,a celkem to jede..samozrejme trhac asfaltu to není,ale je to motor na nizkou spotrebu a spolehlivost..)a to je dnes hodne duležity)
1.9sdi
Autor: Venca (host)
Datum: 28.12.2014 v 13.19
Není to sice žádný sprinter,ale 170 s tím bez problémů jedu. Letos jsem s tím byl i v Chorvatsku. S plnou náloží a rychlostí 130km/h Jsem měl spotřebu 4.1l. Určitě je to lepší volba než 1.2Htp

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz