Má význam přidávat různá aditiva do benzínu?

10.2.2012  autor:  Lucie Osmanská

Pokud si kladete otázku, zdá má smysl přidávat aditiva do benzínu, v tomto článku se dozvíte podstatné informace o těchto příměsích a také jaké jsou jejich největší výhody. Motorová aditiva udržují vlastnosti paliva v konstantním stavu a zároveň jim některé vlastnosti dodávají nebo je posilují. Používáním kvalitních aditiv zlepšíte provoz motoru, který bude jezdit na plný výkon za méně peněz, vůz bude rovněž produkovat méně škodlivých látek.

Je třeba si dávat pozor na nekvalitní motorová aditiva, která sice mohou lákat nízkou cenou nebo výhodným balením (lidé často nepostřehnou nevýhodné dávkování, přitom kvalitní aditiva se ředí 1 ml na 1 litr pohonných hmot). Ve výsledku neprospějí ani motoru a ani vám neušetří peníze. S chemikáliemi neznámého nebo neověřeného původu bývají často spojována těžká environmentální rizika, protože nedostatečně otestované chemikálie poškozují a dlouhodobě zatěžují životní prostředí.

Existují dva typy aditiv – výrobní a povýrobní (komerční). Výrobní aditiva používají přímo výrobci paliv a maziv, kteří musí svým produktům zajistit takové parametry, aby splňovaly určité technické normy a bylo možné je legálně prodávat. Záleží pak na řidiči, která povýrobní aditiva bude používat. Na trhu je motorových příměsí pro benzinová, dieselová i plynová vozidla značné množství. Je potřeba také vědět, že pro benzinové motory se používají jiná aditiva než pro dieselové motory.

Kvalitní benzinové přísady zvyšují oktanové číslo benzinu a zároveň působí jako inhibitory koroze. To znamená, že obsahují látky likvidující rez a současně zabraňující vzniku koroze. Tím je docilováno vyšších kompresních poměrů, což je v praxi vyšší efektivita a výkon motoru.

Výhody aditiv
- udržují motor a palivový systém čistý bez karbonových usazenin
- snižují tření motoru, čímž zvyšují jeho výkon a snižují spotřebu (v průměru o 5-7 procent)
- zlepšují studený start motoru
- chrání celý palivový systém před korozí
- zachovávají plnou funkci a životnost katalyzátoru
- jsou kompatibilní se všemi druhy motorových olejů a jinými obvyklými aditivy
- jsou účinné ve všech typech motorových benzínů bez ohledu na jejich složení
- dlouhodobě udržují nastavení motoru na volnoběh
- zajišťují neměnnou kvalitu paliva i při jeho dlouhodobém skladování

Řidiči mají na trhu k dispozici široký výběr značek, například:
- ViF Super Benzin Aditiv – průměrná cena cca 200 Kč/500 ml
- Speed Benzin Zusatz – cca 400 Kč/1 litr
- Flashlube Valve Saver Fluid – cca 400 Kč/500 ml
 

Má význam přidávat různá aditiva do benzínu?-000120-549.jpg

Diskuze - přidejte váš komentář

URL v příspěvku nejsou vypisovány jako aktivní odkaz. Příspěvky jsou kontrolovány administrátorem.

jasně
Autor: Grečíno (host)
Datum: 14.2.2012 v 18.28
Určitě má smysl přidávat aditiva, především do dízláků.
Používání aditiv dobenzínu
Autor: Jan Zotyka (host)
Datum: 19.6.2023 v 12.11
Poraďte:
Mám vůz škoda Fábia s kombinaci benzín LPG. S 90% jezdím na plyn. Jak často je dobré jezdit i na benzín. Zda přidat do benzínu aditivum a jaké. Lze přidat aditivum do plné nádrže benzínu nebo pouze při tankování.

Děkuji

Nejžádanější značky: Audi | BMW | Citroën | Fiat | Ford | Hyundai | Mazda | Opel | Peugeot | Renault | Škoda | Volkswagen

Online autobazar | Server Autobazary ojeté auto.cz je napojen na autosoft.cz